Sunday 7 July 2024

Kesilapan terbesar semasa mengurus

1. Saya pernah buat silap yang sangat besar semasa berkerja sebagai pengurus.
2. Kesilapan saya lakukan adalah percaya bahawa saya boleh mengubah orang lain.
3. Dan Allah tunjukkan kesilapan saya. Saya belajar dan saya sangat insaf atas kesilapan tersebut.
4. Hari ini saya masih belajar.
5. Banyak sirah para Nabi terutama Nabi Muhammad SAW menjadi pedoman. Saya jumpa kesilapan saya itu bila menelusuri sirah para Nabi.
6. Sebenarnya, kita tidak boleh ubah manusia.
7. Hatta sehebat mana sekali pun cara kita gunakan.
8. Untuk ubah bukan kuasa kita.
9. Sebab itu kuasa Allah.
10. Namun, tugas kita adalah usaha. Kita kena buat usaha. Setelah pelbagai usaha, 1001 jalan, maka serahlah kepada Allah. 
11. Serahlah kepada Allah.
12. Serahlah kepada Allah.
13. Serahlah kepada Allah.

Penyerahan itu sangat penting, tanda kita telah berusaha dan Allah segalanya.

1 comment:

  1. Kita usahalah, doa dan tawakal. berserah kepada Allah, moga kita terus murah rezeki

    ReplyDelete