Friday 28 October 2011

Fasa sukar dalam pengajian MBA

  1. Setelah menamatkan semester pertama dan kedua dengan keputusan yang tinggi dan rendah, aku mula terasa bahang kesukaran di semester ketiga.
  2. Sukar untuk menyelesaikan asignment terutama berkenaan bidang yang cukup asing dengan aku.
  3. Kesukaran ini menyebabkan aku mengimbas kembali apa tujuan aku menyusahkan diri - sendiri. Bukankah sisa masa yang aku ada lepas waktu kerja digunakan untuk berehat, menonton tv dan berhibur seperti mereka di luar?
  4. Aku mencari - cari kata - kata yang akan menyegarkan semula semangat serta bara yang masih sisa. Seperti..
“Prepare for the best, plan for the worst and expect to be surprised.”

“I cannot fail”

“If i never try, I’ll never know.”

“Today is not a good day to give up”

“If you do not hope, you will not find what is beyond your hopes.”

“Life is either a daring adventure or nothing.”

“Every artist was first an amateur.”

No comments:

Post a Comment