Sunday 3 November 2013

Aku Nak Jadi Petani

Petani

Inilah impian saya. Saya nak jadi petani. Kenapa? Sebab ia darah daging saya. Ia minat saya. Sejak bila? Sejak saya kecil hingga sekarang.

Macam mana nak capai impian kamu?
Saya kerja cari duit dan modal. Saya kerja cari pengalaman. Saya belajar cari ilmu. Apa saja saya belajar dengan tekun untuk mencapai cita cita untuk menjadi seorang usahawan tani satu masa nanti. 

Bila? Sebelum berumur 40 tahun.

Apa yang penting sekarang? Kumpul duit, cari tanah dan mulakan projek. Ya, sekarang mula menyimpan.

Aku nak tanah, aku nak jadi petani. Berikan aku tanah dan aku buktikan apa yang aku boleh buat!

Berapa luas? Untuk permulaan, cukup 20 ekar.

...aku nak jadi petani.


*walaupun aku bergelar pengurus dan jurutera, ada 1 gred stim dan ice, ada mba,...semua tu nak menjurus kepada impian aku nak jadi petani.

Moga Allah kabulkan pemintaan aku. Amin.

No comments:

Post a Comment