Sunday 17 July 2016

Lebuhraya Kerjaya dan Sesuap Nasi Part 3

Jika saya ditanya, apakah yang saya akan pilih?

Saya sudah letak impian untuk jadi gembala kambing. Memang saya nak jadi usahawan. Walaupun saya jadi jurutera stim, saya masih simpan niat ini sampai ke saat ini. Sekarang dalam fasa simpan modal dan cari peluang yang ada.

Saya telah membina reputasi, kelayakkan dan pengalaman pengurusan dalam tempoh 12 tahun yang lepas. Semata - mata untuk mengejar impian saya jadi usahawan.

Saya amat kagum dengan golongan professional di Australia dan Amerika di mana jurutera atau pensyarah pada waktu yang sama ada kerjaya namun ada juga usahakan projek pertanian berskala besar.
Ya. Inilah impian saya!

Kita kena keluar dari kepompong makan gaji. Jadi usahawan!

Jika kita benar - benar sukakan cabaran. Keluar dari zon selesa!

No comments:

Post a Comment