Sunday 16 December 2018

Kembali Ke Kilang Sawit

1. Hampir empat tahun berlalu.
2. Akhirnya saya berhenti dari syarikat penapis minyak sawit dan kembali menyertai syarikat kilang sawit.
3. Ini bukan sebahagian daripada aktiviti lompat si katak lompat YB yang amat aktif berlaku sekarang. Ha ha ha.
4. Sejak akhir tahun lepas, saya telah mula berkira - kira untuk berhenti. Namun usaha mencari kerja tempat baru agak perlahan dan belum ada rezeki.
5. Semasa menunaikan haji yang lepas, saya banyak meluangkan masa untuk berdoa supaya diberikan tempat kerja yang baik dalam mencari rezeki untuk diri dan keluarga.
6. Alhamdulillah, pertengahan bulan ini, saya mendapat rezeki di tempat baru.
7. Selamat tinggal rakan taulan sekerja. Kita membawa haluan masing - masing dalam menentukan halatuju hidup seterusnya.
8. Allah sahaja yang mengentahui hikmah disebalik apa yang berlaku.
9. Saya tetap redha dengan ketentuan Allah dalam hidup saya.
10. Kembali ke alam kilang sawit bermaksud, saya kembali kepada matlamat utama blog ini ditubuhkan.
11. Mempromosi industri sawit dan bidang kejuruteraan. Menaikan taraf serta nama industri dalam dunia yang penuh cabaran kini.
12. Life goes on.
13. Terus bergerak.

Selamat maju jaya kawan!

1 comment:

  1. Selamat kembali tuan....sangat menanti kemunculan semula tuan dalam industri sawit.

    ReplyDelete