Wednesday 17 January 2018

Google Drive

Saya pengguna Google Drive sejak 8 tahun. Tahun lepas saya subscribe 100 GB. Plan asal percuma 15GB. Plan ditawarkan bermula 100 GB, 1 TB dan 2 TB. Fee bermula RM85/year, RM430/year dan RM1032/year.

Kini saya telah guna 36 GB. Kebanyakkannya file buku2 Dukun Boiler dan juga file peribadi koleksi saya.

Sejak 10 tahun lepas, softcopy files bertukar dari laptop ke desktop ke pendrive ke hardisk akhirnya hilang!

Kini tanpa perlu risau, saya cuma perlu buka hp dan terus capai file yang saya mahu. Jika offline, saya akan set file untuk “available offline”. Ia boleh dicapai walaupun tiada line internet.

Ia juga boleh dikongsi dengan rakan2.

Ia boleh dicapai dengan cuma beberapa saat.

Tiada lagi pendrive, external hardisk, laptop dan desktop.

Semua di hujung jari!

*google patut bayar saya atas iklan ini.

No comments:

Post a Comment