Saturday 18 April 2020

Father & Son

Guardian of the Galaxy Vol. 3
Yusuf Islam

Ini bukan masanya untuk membuat perubahan
It's not time to make a change


Bersantai, tenangkan diri
Just relax, take it easy


Anda masih muda, itu salah anda
You're still young, that's your fault


Terdapat banyak perkara yang perlu anda ketahui
There's so much you have to know


Cari seorang gadis, tenanglah
Find a girl, settle down


Sekiranya anda mahu, anda boleh berkahwin
If you want you can marry


Lihatlah saya, saya sudah tua, tetapi saya gembira
Look at me, I am old, but I'm happy

Saya pernah seperti anda sekarang, dan saya 
tahu bahawa ia tidak mudah
I was once like you are now, and I know that it's not easy


Untuk menjadi tenang apabila anda menemui sesuatu yang sedang berlaku
To be calm when you've found something going on


Tetapi luangkan masa anda, banyak berfikir
But take your time, think a lot


Mengapa, fikirkan semua yang anda ada
Why, think of everything you've got


Kerana anda masih akan berada di sini esok, tetapi impian anda mungkin tidak
For you will still be here tomorrow, but your dreams may not

Bagaimana saya boleh menerangkan?
How can I try to explain?

Kerana ketika saya melakukannya dia berpaling lagi
Cause when I do he turns away again


Ia selalu menjadi kisah lama yang sama
It's always been the same, same old story


Dari saat saya boleh bercakap saya diperintahkan untuk mendengar
From the moment I could talk I was ordered to listen


Sekarang ada jalan dan saya tahu bahawa saya harus pergi
Now there's a way and I know that I have to go away


Saya tahu saya mesti pergi
I know I have to go

Ini bukan masanya untuk membuat perubahan
It's not time to make a change


Duduk sahaja, ambil perlahan-lahan
Just sit down, take it slowly


Anda masih muda, itu salah anda
You're still young, that's your fault


Banyak yang perlu anda lalui
There's so much you have to go through


Cari seorang gadis, tenanglah
Find a girl, settle down


Sekiranya anda mahu, anda boleh berkahwin
If you want you can marry


Lihatlah saya, saya sudah tua, tetapi saya gembira
Look at me, I am old, but I'm happySepanjang masa saya menangis, menyimpan 

semua perkara yang saya tahu di dalamnya
All the times that I cried, keeping all the things I knew inside


Ia sukar, tetapi lebih sukar untuk mengabaikannya
It's hard, but it's harder to ignore it


Sekiranya mereka betul, saya setuju, tetapi mereka yang mereka tidak kenal saya
If they were right, I'd agree, but it's them they know not me


Sekarang ada jalan dan saya tahu bahawa saya harus pergi
Now there's a way and I know that I have to go away


Saya tahu saya mesti pergi
I know I have to go

Sumber: LyricFindPencipta lagu: Yusuf Islam
Lirik Father & Son © BMG Rights Management

Kata Kembara Insan
Semasa pertama kali dengar lagu ini dalam ending filem Guardian of the Galaxy Vol. 3, saya amat tertarik dengan iramanya. Liriknya juga cukup baik dan berbunyi sebuah nasihat.


No comments:

Post a Comment