Tuesday 15 September 2009

Jambori Pengakap MRSM - Taiping, Perak 1995

  1. Jambori Pengakap SeMRSM 1995 di Kem Maju, Taiping, Perak.
  2. Ini adalah antara pengalaman menarik semasa mengetui persatuan pengakap di MRSM, KT.
  3. Gambar ini diambil semasa hari terakhir perkhemahan.
  4. Tapak perkhemahan adalah di kaki bukit. Taiping amat terkenal dengan taburan hujan paling lebat di Malaysia. Paling maksimun, 3 hari tanpa hujan, hari ke-4 pasti akan ada hujan. Setiap kali hujan, tapak perkhemahan akan dilanda banjir kilat. Rakit terpaksa dibuat untuk khemah, jika hendak tidur dengan lena. Sepanjang seminggu di sana, stokin dan kasut saya tidak pernah kering. Hari terakhir, saya baru menyedari kaki saya telah kecut. Apabila kasut dibuka, barulah terasa kesakitan kesan lembapan. saya terpaksa dirawat. Pengajaran berguna untuk tidak memakai stokin dan kasut basah.
  5. Itulah sebabnya, semasa gambar ini diambil, saya tiada.

No comments:

Post a Comment